Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

ΣΥΡΤΟΣ ΤΟΥ ΧΑΡΧΑΛΗ


Απόσπασμα σπό τη συνέντευξη - ντοκουμέντο του Νικ. Χάρχαλη [Ολόκληρη στο ιστολόγιο ΚΙΣΑΜΟΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΕΔΩ]

----------------------------------------------------------------

[....]
Ν.Χ: Δικούς μου σκοπούς εγώ Γιάννη, δεν έχω. Σκοπούς βγάνανε οι παλαιότεροι και μερικοί άλλοι...

Ι.Π: Ξέρω όμως ότι έχεις κι εσύ κάτι...

Ν.Χ: Ναι, έπαιξα σερτά, που υπήρχανε βέβαια και από παλαιότερα. Εγώ απλά έβαλα περισσότερα στολίδια και τα έθιαξα κάπως αλλιώς. Ήτανε σερτά που δεν υπήρχε γνωστός συνθέτης για αυτά, ειδάλλως ούτε καν θα τα ακουμπούσα. Για να σου δώσω να καταλάβεις, ο σερτός του Χάρχαλη που λένε, είναι σκοπός παλαιότατος που δεν κατέμε ποιανού είναι. Είχα ρωτήξει και τον Ματζουράνα να μου πεί ποιανού είναι ο σκοπός, κι αυτός μου έλεγε ότι δεν κατέει αλλά τονε παίζει τον σκοπό αυτό από το 1860 περίπου. Εγώ τον έπαιξα με έναν άλλο τρόπο, διαφορετικό, του έβαλα κάμποσα γεμίσματα κι επειδή μου άρεσε και τον έπαιζα συνέχεια, το κολλήσανε οι άλλοι «ο Σερτός του Χάρχαλη». Κι άλλος ένας σκοπός που μου αρέσει πολύ είναι ο Θερισιανός, μα δεν είναι ολάκερος δικός μου. Δηλαδή, εγώ έπαιζα πάνω στον Χανιώτικο σκοπό κι έκαμα κάμποσα γυρίσματα δικά μου και τον έθιαξα με έναν τρόπο για να τον αφιερώσω στσοι Θερισιανούς που πάντοτες εκτιμούσα γιατί με καλούσανε κάθε χρόνο να τωνε παίζω στα γλέντια τους. Και πάντα μου, στα θερισιανά γλέντια ξεκινούσα με αυτό τον σκοπό. Κι έμεινε λοιπόν αυτός ο σκοπός έτσι. Αλλά Γιάννη, στο ξαναλέω, δεν τα θεωρώ αυτά τα σερτά σαν προσωπικές μου συνθέσεις. Είναι, πώς να στο πώ...

Ι.Π: Σαν διασκευές ας πούμε ε;

Ν.Χ: Ναι, αυτό. Χαριτωσιές που λέγανε οι παλιοί. Εγώ Γιάννη, δεν ήθελα να φάω τον κόπο κιανενός. Γιατί ο άλλος έχει φάει ιδρώτα για να βγάλει έναν σκοπό. Εγώ λοιπόν γιάντα να τονε πάρω και να πώ «να, δικός μου είναι». Ποτέ δεν είπα «όχι» όταν μου ζητούσανε οι νεώτεροι να τωνε μάθω μερικούς παλιούς σκοπούς. Γιάντα το λοιπόν μετά κάθονται και λένε ότι είναι δικά τωνε γεννήματα;

Δεν είμαι σίγουρος αν ο ΣΥΡΤΟΣ ΧΑΡΧΑΛΗ που του αποδίδεται (όπως αναφέρει) είναι ο φερώνυμος συρτός που ηχογράφησε στην COLUMBIA μαζύ με τον Μαυροδημήτρη στο λαγούτο, και στην πίσω πλευρά ο άλλος συρτός ονομάζεται ΣΥΡΤΟΣ ΜΑΚΡΟΔΗΜΗΤΡΗ (διάβαζε ΜΑΥΡΟΔΗΜΗΤΡΗ). Αν είναι αυτός ο συρτός, παρατηρώ πως δεν αναφέρεται ότι είναι Διασκευή (όπως αναφέρεται ρητά στις ετικέττες των δίσκων του Ροδινού).

Αυτές είναι οι ετικέττες των δίσκων των ΧΑΡΧΑΛΗ - ΜΑΥΡΟΔΗΜΗΤΡΗ στην COLUMBIA:

COLUMBIA DG 115

W.G. 156

W.G. 157

COLUMBIA DG 116

W.G. 158

W.G. 159

COLUMBIA DG 117

W.G. 160

W.G. 161

COLUMBIA DG 118

W.G. 162

W.G. 164



COLUMBIA DG 119 (ΣΥΡΤΟΣ ΣΕΛΗΝΙΩΤΙΚΟΣ / ΣΥΡΤΟΣ ΚΑΣΤΕΛΙΑΝΟΣ)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Free Hit Counter